موارد شاخص در موشن گرافیک

  • یا سناریوی خلاقانه یا داستانی برای موضوع شما نگارش می شود.
  • از بک گراند یا زمینه های زیبا و خلاقانه استفاده می شود.
  • از کاراکتر یا شخصیت های زیبا و خلاقانه استفاده می شود.
  • موزیک گذاری انجام می شود.
  • صداگذاری توسط گوینده خانم یا آقا انجام می شود.
  • لوگو و اطلاعات شرکت شما نمایش داده می شود.
  • امکان توسعه موشن گرافیک در آینده وجود دارد.
  • امکان سریال سازی در آینده وجود دارد.

کاربرد موشن گرافیک

موشن گرافیک در آموزش الکترونیکی (مجازی)

کاربرد موشن گرافیک در آموزش الکترونیکی (مجازی)
  •  ارائه مطالب آموزشی به صورت جذاب  .
  • درآموزش های تخصصی ارائه توضیحات تخصصی با نمایش آن در جزییات تصاویر مفهومی قدرت یادگیری و نفوذ مفاهیم را افزایش می دهد.
  • مدت زمان فرآیند آموزشی و تحمل کاربر برای دریافت مطالب به دلدل ارائه مطالب به صورت دیداری و شنیداری جذاب و متحرک افزایش می یابد
اینفوگرافیک
تمامی خدمات یک شرکت، آموزشگاه، سازمان، را بصورت موشن گرافیک به اطلاع مخاطبین خود برسانید. یک اینفو گرافیک زیبا و جذاب می تواند در یک دقیقه تمام خدمات شما را به صورت جذاب در ذهن مخاطب هک کند. شاید شما فکر کنید این فرآیند را یک ویدئو تبلیغاتی هم انجام می دهد ، اما در حال حاضر جذابیت موشن گرافیک تا حدی بیشتر از ویدئو های تبلیغاتی است و  هزینه ساخت موشن گرافیک بسیار کمتر از ویدئو ها تبلیغاتی معمول است. زیرا در موشن گرافیک هزینهای مربوط به فیلمبرداری و نورپردازی، گریم و… حذف می شود.
ویدئو موشن

این دسته از موشن گرافیک ها تلفیقی از فیلمبرداری واقعی و گرافیک است و قسمت هایی از فیلم که قابلیت فیلمبرداری واقعی ندارند با گرافیک اجرا می شوند.

لوگو اینترو یا لوگو موشن
درشروع یا پایان بسیاری از ویدئوهای تبلیغاتی یک لوگو بصورت انیمیشن با افکت های زیبا به نمایش در می آید. نمایش لوگو به صورت جلوه های ویژه در ابتدا یا در پایان یک فیلم تبلیغاتی برای حک شدن نام مجموعه در ذهن مخاطب انجام می پذیرد.مدت زمان لوگو اینترو ها معمولا بسیار کوتاه در حد ۳ تا ۱۰ ثانیه می باشد. قرار گرفتن یک موسیقی مناسب و متناسب با حرکت ها در لوگو موشن ، در میزان تاثیر گذاری این موشن گرافیک از اهمیت بسیاری برخوردار است.
موشن گرافیک در ابتدا از موشن گرافیک برای متحرک‌سازی آرم و لوگوی شبکه‌های تلویزیونی، کمپانی‌های سینمایی و برخی دیگر از شرکت‌ها یا رویدادها استفاده می‌شد. اما کم‌کم دامنه استفاده از گرافیک متحرک گسترش یافت و برخی از تکنیک‌های سینمای و فیلم‌سازی، همچون صداگذاری حرفه‌ای و مانند آن نیز به آن وارد شد. آنگونه که امروزه موشن گرافیک نقش ویژه‌ای در تبلیغات و اطلاع‌رسانی رسانه‌ای و فیلم‌سازی یافته‌است.

مطالبی دیگر در مورد موشن گرافیک

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک
قالب انیمیشن  داستانی است و محتوای خود را از طریق داستان به مخاطب منتقل می کند اما موشن گرافیک بیشتر بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و حرکت تکیه می کند تا محتوای خود را ارائه می دهد. موشن گرافیک غالبا تصویر محور است ولی انیمیشن بیشتر شخصیت محور است . انیمیشن غالبه به لایه های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت ها و پرسوناژ ها می پردازد اما موشن گرافیک بیشتر به جنبه های سمبولیک،  تشریح رویدادها و فرایندها می پردازد. به همین دلیل کاربرد موشن گرافیک بیشتر در آموزش الکترونیکی، صنعت تبلیغات و بردینگ می باشد.

برخی نمونه کارهای موشن گرافیک

موشن گرافیک