
از ویژگیهای طراحی کاتالوگ توسط ما می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- طراحی خلاقانه باشد
- طراحی در حد طرحهای برندهای تهران باشد
- سبک طراحی معمول و بازاری و چیپ متمایز باشد
- استفاده از المانهای خاص و آیکونها که در طراحی سایت از آنها استفاده می شود
- بنا به خواست شما قسمتی از یک یا چند طرح دیگرکه می خواهید در طرح شما اعمال شود امکان پذیر است
- امکان طراحی کاتالوگ در سطح بین المللی وجو دارد منتهی مستلزم هزینه زیادی است
- امکان سه بعدی نمودن تیترها
توصیه سفیر پرشیا آنچه باید در طراحی کاتالوگ منظور شود:
1. خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد برند و شناساندن فعالیت ها در شروع مباحث کاتالوگ.
2. معرفی امتیازات و رتبه های تولید (استاندارد – ایزوهای موجود) و…
3. معرفی هر چه بیشتر در خصوص جدیدترین و بهترین ساخته ها و خدمات.
4. ارائه اطلاعات و راهنمایی صحیح مخاطبان با استفاده از درج مشخصات فنی – خدمات ارایه شده – قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات متشابه، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود می با شد.

5. وجود تصاویر و متون نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می کند و اوست که با دیدن و خواندن موارد فوق به زمان انتخاب و تصمیم خود سرعت می بخشد.
6. کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد. بدین صورت که مخاطب و یا مخاطبین از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل – کیفیت – کاربری – استحکام و از همه مهم تر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره، بتواند یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند
7. با درج آدرس، تلفن و آدرس اینترنتی، بتواند شناخت بیشتر را برای مخاطب فراهم کند.- انتقال اطلاعات های لازم و ضروری به مخاطب، كه ضمن معرفی كالا و خدمات، نقش و هدف تبلیغ هم دارد كه باعث تصمیم گیری می شود.
طراحی گرافیک کاتالوگ لوگو آرم مشهد
– كاتالوگ در واقع راهنمای كالا و كالانامه محسوب می شود و حاوی فهرست كالاهای تولیدی توسط یك موسسه و كارخانه است و می تواند حاوی معرفی مشاغل و موسسه های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی نیز باشد.
– در یك كاتالوگ نام هر كالا، مدل، شماره یا شكل و تصویر مشخصات فنی و توضیحات ضروری آن کالا یا خدمات درج میگردد تا به خریدار در انتخاب بهتر كمك كند.

– بعضی كاتالوگها برای سفارش خرید در دسترس مردم قرار داده می شوند تا اجناس مورد نیاز خود را مطابق لیست كاتالوگ از فروشگاههای مورد نظر درخواست كنند.
طراحی کاتالوگ نوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت و خدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب، نقش به سزایی داشته باشد.
– اثر تبلیغاتی و تاثیر كاتالوگ و بروشور بسیار است و در انتخاب و تغییر سلیقه مخاطب نقش بسیار دارد.
– کاتالوگها حاوی اطلاعاتی از قبیل اندازه، رنگ، وزن، قیمت، شیوه نگهداری و ویژگی های مورد نیاز مخاطبان است و جواب سوالهای مخاطبان را می دهد.